Tříštěný Martingale

 

Popis systému

             Vyjdeme z toho, co všichni známe. Všichni jsme totiž někdy hráli Martingale. a mnozí

jej čas od času jistě používají dosud. Starý, oblíbený, ale trochu zrádný systém. Však taky kdo jej hrál

v jeho klasické podobě, dobře si pamatuje ten adrenalin, který se zvyšuje s každým spinem,

ve kterém nepadla potřebná barva ... Jistě, záleží zde na kapitálu, který máme aktuálně k dispozici,

ale stejně se hráč neubrání myšlenkám, jak řešit zásadní situaci, zda hrát dál nebo ukončit hru

a předejít tak větší ztrátě kapitálu. Hráčům však nikdy nedal tento systém spát. Není divu,

že postupem času vznikly jeho četné mutace, jako Velký Martingale, Martingale Wait

(kdy sázíme až poté, co padne nějakých 3-5 spinů opačné barvy) a mnohé další varianty.

 

Systém Tříštěný Martingale vychází ze zkoumání mnoha tisíců spinů a teorie pravděpodobnosti.

Rovněž zde sázíme na barvy, avšak volba konkrétní barvy se provádí podle připravené tabulky.

Nebezpečí dlouhých sérií je zde sníženo tím, že je systém tříští do sekvencí po 5 spinech.

Tento počet byl počítačovou simulací navržen vzhledem k systému jako optimální.

Maximální ztráta, kterou tak hráč tak riskuje, totiž činí pouze 31 žetonů (1 + 2 + 4 + 8 + 16).

 

Princip fungování systému:

Řekněme, že máme v plánu pro příštích 5 spinů sázet postupně na následující barvy:

 

         

 

Prostě, 1. spin na červenou, 2. také, 3. na černou, 4. spin na červenou a poslední na černou ... 

Tak co říkáte, jaká je šance, že všechny ty barvy takto přesně padnou v následujících spinech?

Asi nikdo z nás by nevěřil, že přesně tohle opravdu padne... Víte, jaká je pravděpodobnost

takové konstelace barev? Odpověď je 50% neboli 1/2 dělena sama sebou 5x po sobě,

jinými slovy 1 : 32. Takže, až přijdeme k plátnu, to že padne přesně tato kombinace barev,

je jen 1 ze 32 jiných možností.

Jenže každá mince má své dvě strany. Tak jako platí, že je mizivá pravděpodobnost 1 : 32,

že padne výše zmíněná kombinace barev, musí přece existovat stejně mizivá pravděpodobnost,

že zrovna jako na zavolanou všechny barvy padnou špatně, tedy přesně opačně, konkrétně takto:

 

         

 

Pokud použijeme na zmíněných 5 spinů Martingale (tedy oněch 31 žetonů),

máme následující šance na výhru: 31 / 32 * 100 = 97% šance,

že alespoň jeden ze spinů bude výherní.

 

Je však třeba si uvědomit, že pokud bychom sázeli stále dokola původní kombinaci barev

nejspíše bychom se v průběhu dalších 32 spinů dočkali toho, že by padla přesně opačná kombinace,

neboli, že by všech 5 spinů bylo ztrátových.

 

Strategie systému proto vychází z toho, že předloha, podle níž budeme sázet, se bude měnit

po každé výhře. Díky tomu bude zachována 97% šance na výhru v každé sekvenci.

 

Tabulka sázení na barvy v sekvencích po 5 spinech:

 

   Číslo sekvence                               Zvolená barva
 Spin č.1  Spin č.2  Spin č.3  Spin č.4  Spin č. 5
1          
2          
3          
4          
5          
6          
7          
8          
9          
10          

 

Postup hry:

Sází se systémem Martingale na tabulkou určené barvy.

Hodnotu žetonů zvolíš podle svých kapitálových možností,

doporučuji aspoň pro začátek začít na nižších hodnotách žetonů.

Pokud v dané sekvenci nevyhraješ ani v jednom z 5 spinů, začínáš sázet v další sekvenci,

                                    hodnotu žetonů snižuješ na původní hladinu

Pokud v dané sekvenci vyhraješ, okamžitě přecházíš na další sekvenci,

                                    hodnotu žetonů snižuješ na původní hladinu.

 

Příklad hry:

Pro lepší pochopení přikládám konkrétní ukázku hry, uskutečněné v Casinu Europa.

 

  Spin č.

       Strategie sázení

Padlá barva

Vsazeno

   Výsledek

Konečný

   stav

1

Volíme základní hodnotu žetonu - 10. Jsme v první sekvenci, budeme sázet podle následujícího schématu:

         

Sázíme tedy 10 žetonů na červenou

černá 10 -10 -10
2 V předchozím spinu jsme prohráli, sázíme dvojnásobek, tedy 20 žetonů na červenou. černá 20 -20 -30
3 Po prohře sázíme dvojnásobek, tedy 40 žetonů na černou černá 40 40 10
4 V minulém spinu jsme vyhráli, takže okamžitě končíme tuto sekvenci, přecházíme na 2. sekvenci, snižujeme hodnotu žetonů na původní hodnotu a  budeme sázet podle následujícího schématu:
         

Sázíme tedy 10 žetonů na černou

nula 10 -10 0
5 Po prohře sázíme dvojnásobek, tedy 20 žetonů na černou červená 20 -20 -20
6 Opět prohra,  sázíme dvojnásobek, tedy 40 žetonů na červenou černá 40 -40 -60
7 Další prohra,  sázíme dvojnásobek, tedy 80 žetonů na černou černá 80 80 20
8 Po výhře v minulém spinu končíme 2. sekvenci, snižujeme hodnoty žetonů na původní hodnotu a jdeme na 3. sekvenci, podle následujícího schématu:
         

Sázíme tedy 10 žetonů na černou

červená 10 -10 10
9 Po prohře sázíme dvojnásobek, tedy 20 žetonů na černou černá 20 20 30
10 Po výhře v minulém spinu končíme 3. sekvenci, snižujeme hodnoty žetonů na původní hranici a jdeme na 4. sekvenci, podle následujícího schématu:
         

Povšimněme si, že je schéma sázek je zde přesně opačné

vůči předchozí sekvenci.

Sázíme tedy 10 žetonů na červenou

černá 10 -10 20
11 Po prohře sázíme dvojnásobek, tedy 20 žetonů na červenou černá 20 -20 0
12 Po prohře sázíme dvojnásobek, tedy 40 žetonů na červenou černá 40 -40 -40
13 Po prohře sázíme dvojnásobek, tedy 80 žetonů na černou červená 80 -80 -120
14 Po prohře sázíme dvojnásobek, tedy 160 žetonů na černou černá 160 160 40
15 Po výhře v minulém spinu končí 4. sekvence, snižujeme hodnoty žetonů na původní hladinu a jdeme na 5. sekvenci, viz schéma:
         

Sázíme tedy 10 žetonů na černou

 

černá 10 10 50
16 Minulá sekvence skončila výhrou v 1.spinu, takže zůstáváme na 10 žetonech a jdeme na 6. sekvenci, viz schéma:
         

Sázíme tedy 10 žetonů na červenou

černá 10 -10 40
17 Po prohře sázíme dvojnásobek, tedy 20 žetonů na černou černá 20 20 60
18 6.sekvence skončila výhrou ve 2.spinu, takže  jdeme na 7. sekvenci, viz schéma:
         

Sázíme 10 žetonů na červenou

černá 10 -10 50
19 Po prohře sázíme dvojnásobek, tedy 20 žetonů na červenou černá 20 -20 30
20 Po prohře sázíme dvojnásobek, tedy 40 žetonů na černou červená 40 -40 -10
21 Po prohře sázíme dvojnásobek, tedy 80 žetonů na červenou červená 80 80 70
22 Po výhře končíme 7. sekvenci, snižujeme hodnoty žetonů na původní hranici a jdeme na 8. sekvenci, viz schéma:
         

Sázíme tedy 10 žetonů na černou

černá 10 10 80
23 Po výhře končíme 8. sekvenci, necháváme hodnoty žetonů na původní hranici a jdeme na 9. sekvenci, viz schéma:
         

Sázíme tedy 10 žetonů na červenou

černá 10 -10 70
24 Po prohře sázíme dvojnásobek, tedy 20 žetonů na červenou červená 20 20 90
25 Po výhře končíme 9. sekvenci, snižujeme hodnoty žetonů na původní hranici a jdeme na 10. sekvenci, viz schéma:
         

Sázíme tedy 10 žetonů na černou

červená 10 -10 80
26 Po prohře sázíme dvojnásobek, tedy 20 žetonů na černou červená 20 -20 60
27 Po prohře sázíme dvojnásobek, tedy 40 žetonů na červenou černá 40 -40 20
28 Po prohře sázíme dvojnásobek, tedy 80 žetonů na černou. černá 80 80 100
Závěr

     Hra končí odehráním 10. sekvence

     ziskem 100 žetonů

100

 

 

Závěrečné doporučení:

        Je jistě dobře, že existují úpravy Martingale systému, protože jak vidíme

na výše uvedeném příkladu, podařilo se zde celkem bez problémů získat 100 žetonů

v průběhu necelých 30 spinů. Tato úprava je velmi zdařilá, protože oproti klasickému

Martingale zde nehrozí žádné vysoké ztráty, ty zde činí maximálně zmíněných 31 žetonů.

Jenže pamatujme, to, že bylo v tomto příkladu dosaženo výhry, neznamená, že tomu tak musí

být vždy. Proto doporučuji stanovit si zde jako obvykle reálné hranice pro výhru

(vzhledem k použitému kapitálu) a po jejím dosažení ukončit hru nebo přejít na jiný systém.

 

 

Zpět na hlavní stranu s ruletními a sázkovými systémy